Salesmanager
- Voorjaar 2025
- Nog niet gekend
- Nog niet gekend
- Nog niet gekend
Introductie
Wil je je commerciële carriëre naar een volgend niveau brengen? Wil je salesmanagement doorgedreven in je bedrijfsomgeving toepassen? Dan is de opleiding Sales manager de perfecte opleiding voor jou.
In deze eenjarige opleiding leer je coachen en leidinggeven aan je salesteam. Je werkt aan jouw salesplanning en rapportering. Je herkent en interpreteert nieuwe ontwikkelingen en trends in de markt. Je leert ook de juiste commerciële beleidsbeslissingen te nemen aan de hand van cijfers.
Dankzij deze opleiding kan jij de salesuitdagingen van de toekomst aan.
Voor wie is deze opleiding bestemd?
Deze opleiding richt zich tot ervaren salesprofielen die wensen door te groeien naar een leidinggevende functie als salesmanager of zij die reeds in deze functie actief zijn maar nog extra ondersteuning/uitdieping wensen rond deze thematiek
Toelatingsvoorwaarden
Je hebt 3 jaar aantoonbare commerciële ervaring in een B2B context
OF je volgde een opleiding Commercieel afgevaardigde bij Syntra
OF je voert een motivatiegesprek met een docent of medewerker van Syntra
Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?
Coachen en leidinggeven aan het salesteam (36u)
- Je leert binnen een KMO, in een B2B salescontext, een performant verkoopteam samenstellen en aansturen naar bekende leiderschaps-modellen.
- Je kan je verkoopmedewerkers motiveren met gerichte coaching.
- Je kan individuele prestaties evalueren in het licht van vooraf bepaalde commerciële doelen.
Salesplanning en -rapportering voor de Sales manager (40u)
- Je bent in staat om zelfstandig strategische verkoopdoelstellingen te formuleren met als voornaamste doel de optimalisatie van de salesfunnel.
- Je weet welke informatie nodig is voor de opbouw van een klantenfiche/klantinformatiesysteem en kan aan de hand van die relevante klantgegevens commerciële beslissingen formuleren.
- Je kan, in samenspraak met de commerciële directie, een rendabel en verdedigbaar prijsbeleid uitwerken en implementeren.
Markten analyseren, digitale trends signaleren en in kaart brengen (24u)
- Je kan nieuwe ontwikkelingen en trends in de markt herkennen en interpreteren.
- Je bent in staat vanuit cijfergegevens (big data) commerciële beleidsbeslissingen te nemen met betrekking tot de organisatie van zijn marktgebied.
Bijkomende info
De syllabi worden digitaal ter beschikking gesteld op het online cursistenplatform. Je kunt deze uitprinten of je brengt een laptop mee naar de theorieles.
Er wordt ook gebruik gemaakt van een handboek doorheen het traject:
Salesmanagement (ISBN 9789001593452)
Handboeken kunnen aangekocht worden via onze webshop in samenwerking met Standaard boekhandel.
Getuigschrift
Wie de opleiding met succes beëindigt, ontvangt volgende documenten, erkend door het Vlaams Agentschap voor Innoveren en Ondernemen:
getuigschrift Sales manager
Wil je meer weten?
Heb je vragen over een opleiding?
Of denk je eraan om die op maat of op locatie te organiseren?
Contacteer onze Productmanager
Rosalie Buyse