Rekruteren via sociale media

Zoek en vind de juiste werknemer via social media
  • icon Voorjaar 2025
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
Hou me op de hoogte
  • icon Voorjaar 2025
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend

Introductie

Ga je mee in de trend van rekruteren via sociale media of hou je het toch maar bij je eigen website, een advertentie op een jobsite of in de krant?

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

In deze workshop maak je kennis met de meest gebruikte sociale netwerken.Je leert hoe je efficiënt je doelgroep kunt bereiken en je aanwervingsbeleid uitdragen. Maar ook hoe je hiermee nuttige informatie over sollicitanten terugvindt. Hierbij wordt ook aandacht besteed aan de return on investment en aan de do's en dont's.

Omschrijving

De juiste werknemer vinden is geen evidentie. Je vraagt je af via welk kanaal je tegen een redelijke prijs jouw toekomstige werknemers kan bereiken.

Digitale rekrutering en meer specifiek het gebruik van sociale media kan hier een belangrijke rol spelen. Maar hoe doe je dat op een goede manier en welk kanaal past het beste bij je doelstellingen?

Voor wie is deze opleiding bestemd?

HR-medewerkers en -verantwoordelijken. Zaakvoerders die zich willen verdiepen in de materie om werknemers aan te trekken via sociale media.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

1. Welke rekruteringskanalen bestaan er allemaal?

  • Krant - generalistische jobsites - specifieke jobsites - jobbeurzen - rekrutering- en selectiekantoren - interimbureau's - sociale media

2. Sociale Media als rekruteringsmiddel

  • Voor- en nadelen van e-recruitment t.o.v. traditioneel rekruteren
  • Welke soorten sociale netwerken zijn er? Linkedin, Facebook, Twitter, ...
  • Welke kanalen schakel je wanneer in?
  • Return on investment

3. Hoe pak ik rekruteren via sociale media concreet aan?

  • Gevonden worden:
    • Online branding: hoe ben je als recruiter online vindbaar?
    • In welke mate is jouw organisatie online zichtbaar?
  • Vinden: succesvol zoeken en searchen naar kandidaten
  • LinkedIn:
    • Gratis, premium account of Linkedin Recruiter?
    • Gebruik: hoe? Wat?
    • Doelgroep
    • Profiel op LinkedIn: tips & tricks
    • Zoeken en connecteren: uw netwerken onderhouden en uitbreiden
    • Company pages & Career pages
    • Groepen op LinkedIn
    • Advertentiemogelijkheden: hoeveel kost het? Hoe doe je het?
  • Facebook
    • Gebruik: profielen, groepen, fanpagina's
    • Adverteren op Facebook: via social ads, hoe maak je een Facebook-advertentie?
    • Hoe zorg je ervoor dat jouw advertentie de juiste doelgroep bereikt?
  • Twitter
    • Gebruik: hoe? Wat?
    • Doelgroep
    • Twitter Ads

4. Reputatiemanagement

  • Wat als het fout gaat op sociale media? Hoe omgaan met vragen of klachten?

Wil je meer weten?

FotoElsy Verhelle
curl effect

Heb je vragen over een opleiding?
Of denk je eraan om die op maat of op locatie te organiseren?

Contacteer onze Commercieel coördinator

Elsy Verhelle

Stel je vraag