Office management - voltijdse dagopleiding

Veeltalige, administratieve duizendpoot gezocht!
  • icon Voorjaar 2025
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • Knelpuntopleiding
  • KMO-portefeuille
  • Opleidingscheques
Hou me op de hoogte
  • icon Voorjaar 2025
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend
office-management-Content.jpg

Omschrijving

Als administratief bediende beschik je over sterke administratieve, communicatieve en commerciële vaardigheden. Deze vaardigheden kunnen ingezet worden op verschillende afdelingen binnen een bedrijf. Je staat in voor ondersteunende taken waarvan de inhoud wordt bepaald door de afdeling waar je tewerkgesteld bent. Een mix aan taken worden je toegekend: uittypen van verslagen, onthaal van klanten, vergaderzalen klaarzetten, telefoon beantwoorden, agendabeheer, presentaties opmaken, facturen opstellen, ondersteuning dienst marketing en verkoop enz.

Je organisatievermogen wordt sterk aangesproken waarbij een professionele omgang met klanten, collega's niet uit het oog mag verloren worden.
Jouw extra troef, jouw taalkennis!

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Deze opleiding richt zich naar jonge mensen, die na het secundair onderwijs dit beroep willen aanleren. Ook gemotiveerde personen die zich wensen om te scholen kunnen deze studierichting aanvatten.

Voorkennis

Je hebt een basiskennis Frans en Engels.

Toelatingsvoorwaarden

Je bent minimum 18 jaar.

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

1. Office Assistant

  • Digital skills voor de Office Assistant -52u
  • Mondelingen en schriftelijke zakelijke communicatie - 32u
  • Basis zakelijk Frans - 40u
  • Basis zakelijk Engels - 40u
  • Doelgericht, efficiënt en flexibel werken als Office Assistant - 28u
  • Digitale trends en futureproof werken in de kantooromgeving - 20u

2. Office Manager

  • Proces- en projectmanagement - 36 uur
  • Basis leidinggeven - 20u
  • Basis boekhouden en financiële opvolging voor de Office Manager - 20u
  • Communicatie, marketing en bedrijfsevents -24 uur
  • Sociale wetgeving en personeelsadministratie - 24 uur
  • Eindwerkbegeleiding Office Manager - 8 uur

3. Werkplekleren-200u

Bijkomende info

Lesdagen:

De lessen gaan door van maandag tot en met vrijdag telkens van 8u30 -12u en 13u - 16u30.

De stage zit verwerkt in het lessenrooster.

De syllabi worden digitaal ter beschikking gesteld op het online cursistenplatform. Je kunt deze uitprinten of je brengt een laptop mee naar de theorieles.

Getuigschrift

Wie deze opleiding met succes beëindigt, ontvangt volgende documenten,erkend door het Vlaams Agentschap voor Innoveren en Ondernemen.

  • getuigschrift Office Assistant
  • getuigschrift Office Manager

Het getuigschrift wordt enkel toegekend aan deelnemers die regelmatig de lessen bijwonen, slagen voor de examens van de verschillende modules, de stage succesvol doorlopen, de eindwerken maken en deze met succes verdedigen voor een jury.

Wil je meer weten?

FotoRosalie Buyse
curl effect

Heb je vragen over een opleiding?
Of denk je eraan om die op maat of op locatie te organiseren?

Contacteer onze Productmanager

Rosalie Buyse

Stel je vraag

Ook interessant voor jou

  • KMO-portefeuille
  • Opleidingscheques
Ambieer je een toffe job in de administratie? Heb je voeling met talen en ben je sterk in organisatie? Check!
  • icon Nog niet gekend
  • icon Voorjaar 2025
  • icon Nog niet gekend
  • icon Nog niet gekend